GDPR

Mai multe informatii despre protectia datelor personale gasiti AICI

Carlo Barban (36 de ani), italianul numit în primăvara acestui an la conducerea centrelor comerciale Winmarkt din 13 oraşe din ţară, spune că grupul nu se gândeşte la extinderea portofoliului din România, ci la consolidarea acestuia, doar pentru acest an fiind planificate investiţii de 5,7 mil. euro în remodelarea a cinci centre. 

image002“Vom investi 5,7 mil. euro în remodelarea centrelor comerciale din Galaţi, Piatra-Neamţ, Ploieşti, Râmnicu Vâlcea şi Tucea. În cazul acestuia din urmă vom începe lucrările în acest an, însă le vom finaliza anul viitor când avem pe listă şi proiectele din Brăila şi Ploieşti (un alt proiect faţă de cel remodelat în 2014, n.red.).” Compania a început anterior lucrările de remodelare interioară şi exterioară, anul trecut fiind investiţi 4,2 mil. euro. “Potrivit planului actual, pentru 2015-2016 sunt bugetate alte investiţii de 3,6 mil. euro.”

Reţeaua Winmarkt, administrată de firma Win Magazine, numără 15 centre comerciale şi o clădire de birouri în oraşe medii şi mari de provincie. Ploieştiul este singurul oraş unde compania deţine trei centre comerciale şi o clădire de birouri, în celelalte oraşe existând o singură uni-tate. Centrele comerciale au fost preluate în 2008 de grupul italian IGD de la americanii de la NCH, companie condusă de Siminel Andrei. Aceasta din urmă a pus într-un pachet o serie de centre comerciale construite în vremea regimului comunist în oraşe precum Ploieşti, Vâlcea, Buzău, Tulcea sau Cluj-Napoca şi a reuşit să le vândă cu puţin timp înainte de declanşarea crizei.

“Centrele noastre comerciale sunt amplasate în centrul oraşelor de provincie, având o poziţie la fel de bună ca Unirea Shopping City în Bucureşti”, spune Carlo Barban, care a venit în România la finalul lui 2005 pentru a lucra pe audit la firma de consultanţă Boscolo & Partners. În 2009 s-a angajat la Winmarkt ca CFO, iar în primăvara acestui an a devenit CEO.

El spune că a rămas în România pentru că “este ţara care oferă cele mai multe oportunităţi de business din Europa”. Astfel, după ce în perioada de boom a existat o abordare speculativă, când investitorii veneau şi după ce câştigau bani plecau fără a lăsa nimic în urmă, astăzi lucrurile s-au aşezat şi există baza de pornire pentru o nouă creştere.